3.2

concert — 12.11.2023 17:00

Program - în ordinea dispariției
Anna Virág Virág: Disociație
László Bakk-Dávid: Ostinato
Kinga Tóth: flug2023
——————————
Panna Adorjáni: Ceva întotdeauna rămâne ascuns
Dániel Láng: Îngemănare
Zsolt Bodoki-Halmen: subject to change

a nota
ceea ce vrei să auzi, sau
a nota
ceea ce vrei să facă ceilalți, sau
a urmări
instrucțiuni și
ghiduri

falduri pe o hârtie,
semne și indicații,
note care se estompează odată cu trecerea timpului

demarcații ale căilor de urmat
ale cursurilor de urmat

observă focusul,
atenția, prezența,
lățimea și profunzimea,
unghiul, saturația, linia

un ritual în timpul trecător,
care devine o serie de evenimente repetabile

căile din jurul unei structuri
o ordine mereu schimbătoare de căi, în jurul unei structuri

repetabilitatea ordinii mereu schimbătoare a căilor în jurul structurilor.
un ghid pentru repetabilitatea unei ordini mereu schimbătoare de căi, în jurul unei structuri

notația, așa cum devine
un ghid pentru repetabilitatea
a unei ordini mereu schimbătoare
de căi în jurul unei structuri

structura - fixă și rigidă
abordarea urmată - flexibilă

Disclaimer: Acest concert conține muzică tare. Te rugăm să îți protejezi urechile purtând dopuri de urechi potrivite pentru concerte și/sau party-uri.

Kinga Tóth este scriitoare, poetă vizuală și sonoră, performer, profesoară, traducătoare, scrie în limbile maghiară, germană și engleză și își prezintă lucrările în spectacole, expoziții, instalații și festivaluri internaționale. Este, de asemenea, filolog și profesor, ține prelegeri și ateliere internaționale și lucrează ca jurnalist și redactor de reviste de artă și ca organizator de programe culturale. Printre publicațiile internaționale ale lui Tóth se numără colecții de poezie, cataloage de artă vizuală, romane, discuri muzicale; a participat la mai multe rezidențe pentru artiști-scriitori (IWP, LCB, GEDOK, Bosch, Solitude etc.) și este membră a mai multor organizații artistice. În 2018/2019 a fost City Writer în Graz și în 2019/2020 lucrează la noul său proiect intermedia-text ca scriitor-artist în rezidență de către Landis&Gyr Stiftung în Zug (Elveția). În 2020 Kinga Tóth a primit premiul Hugo Ball Förderpreis pentru opera sa intermedia și literară în limba germană și a primit, de asemenea, premiul Bernard Heidsieck (de către Centrul Pompidou și Fundația Bonotto) pentru opera sa literară performativă. În 2021 a fost artistă invitată la Villa Waldberta și la AIR Krems, lucrările sale vizuale au fost expuse la Tallin, Budapesta și la Centrul Pompidou, iar SUKULTUR i-a prezentat noua carte Transit (DE) în Germania. 2022 împreună cu compozitoarea-muziciană Silvia Rosani au câștigat Hannsmann-Stipendium la Stuttgart și este, de asemenea, scriitoare invitată la Hausach. Alături de activitatea sa artistică, este în prezent doctorandă la Universitatea din Debrecen, Studii germane, unde cercetează arta călugărească și textele performative. În același an, editura Matthes&Seitz îi lansează cartea “Fețe de lună” (Mondgesichter) și o expoziție cu lucrările sale intermediare la Berlin. În 2023 este artistă în rezidență prin programul DAAD la Berlin.

Munca de compozitor a Annei Virág este unică prin combinația dintre intuiție și planificare conștientă, tradiții clasice și experimente continue, coexistența unor calități și suprafețe diferite.
Lucrările ei variază de la lucrări solo și de cameră bazate pe tradiții clasice, la piese electronice experimentale, partituri de film și teatru și chiar cântece rap trash.
Ea poate fi inspirată de o problemă matematică sau de o problemă socială, de jazz contemporan și de avangardă sau de improvizație liberă.
Anna Virág Virág a fost admisă la Academia de Muzică din Budapesta în 2020. În același an, ea a câștigat concursul de muzică Müpa. În prezent, studiază compoziția la Conservatorul Regal din Haga.

Bakk-Dávid László. M-am născut pe 19 ianuarie 1986, în Târgu Secuiesc. Mi-am terminat studiile liceale de chitară clasică la Școala de Arte „Plugor Sándor” din Sfântu Gheorghe. În 2005, am început studiile universitare de chitară clasică la Facultatea de Muzică a Universității „Transilvania” din Brașov, pe care le-am absolvit în 2009. Între 2005 și 2011, am predat chitara clasică în Târgu Secuiesc. În perioada 2009-2010, am lucrat ca director muzical pentru Teatrul Udvartér. În 2011, m-am înscris la Academia de Muzică „Liszt Ferenc”, obținând o licență în compoziție aplicată. Teza mea de licență s-a bazat pe piesa „Casa Bernardei Alba” de Federico García Lorca. Ulterior, am urmat un masterat în compoziție, pe care l-am absolvit în 2017 cu compoziții precum „PROVERB2” și „Ex abysso”. Din 2014 până în 2019, am predat chitară, teorie muzicală și compoziție la Școala Waldorf din Óbuda. Între 2019 și 2022, am lucrat ca muzician freelancer. Din octombrie 2022, sunt membru al ansamblului „Harag György” al Teatrului de Nord din Satu Mare, lucrând ca director muzical și compozitor. Am compus peste 20 de piese de concert, printre care „Duo pentru flaut și chitară”, „Missa Brevissima” și „PROVERB2”. Mă concentrez în principal pe muzica de teatru, dar am creat, de asemenea, muzică pentru scurtmetraje și reclame. Am lucrat în producții de teatru atât în România, cât și în străinătate, în teatre precum Deutsches Theater, Berlin, Staatstheater Hannover, Teatrul „Örkény” din Budapesta, Galiaskar Kamal Tatar Academic Theatre, Kazan.

Panna Adorjáni este un gânditor de teatru, performance maker și artist interdisciplinar. Este dramaturg și expert în studii teatrale prin formare, dar consideră că cei doisprezece ani de educație muzicală clasică au fost, de asemenea, formativi. A semnat primul ei contract de teatru la vârsta de 16 ani, jucând ca violonistă într-un spectacol; de atunci, a lucrat într-o varietate de joburi legate de teatru. A lucrat ca critic și editor, dramaturg, asistent de regie, prompter, muzician, compozitor, organizator de festivaluri, interpret, traducător, performer, creator de teatru și prezentator de workshopuri și seminarii. În prezent, se concentrează asupra doctoratului și lucrează în contexte de colaborare artistică. Este intrigată de posibilitățile de reconciliere a teoriei și practicii, precum și de modalitățile în care ierarhiile teatrale ar putea fi reconsiderate pentru a genera procese orizontale și interdisciplinare. Cercetarea sa de doctorat se concentrează asupra modelelor de creație colectivă în culturile teatrale underground din România și Ungaria înainte de schimbarea de regim.

Dániel Láng is a musician currently living in Cluj-Napoca, Romania. He started learning music when he was 11 years old, he studied classical percussion in Cluj-Napoca and jazz drums in Budapest. Since 2017 he has collaborated in collective creations with the artist group Universal Pleasure Factory. Next to his artistic projects, Dániel teaches drums for children.

Bodoki Halmen Zsolt, 1993, a studiat compoziție și informatică. În prezent lucrează ca dezvoltator de software.

Programul face parte din proiectul REZONANȚE – Colaborări transnaționale în muzica contemporană. Misiunea noastră este de a promova și difuza producții muzicale contemporane regionale și internaționale.

Puteți să susțineți Casa Tranzit prin cumpărarea unui bilet de susținere pe Eventbook: (https://eventbook.ro/music/bilete-program-in-ordinea-disparitiei?hall=casa-tranzit-cluj-napoca) sau pe platforma Patreon: https://www.patreon.com/TranzitHouse. Fiecare contribuție și fiecare gest de solidaritate este important pentru noi!

Acest proiect este co-finanţat de Fundația Communitas și Administrația Fondului Cultural Național (AFCN). Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.